zondag 20 maart 2011

Belastingen? Weggegooid Geld!

ik heb een hondje, een logeer-hondje
een hondje van een vriendin
die een lang weekeind weg is, naar Parijs, bij volle maan
en ik vind het leuk, dat dat hondje bij mij is
fijn dat ik die vriendin kan helpen door op haar hondje te passen
net als dat ik het fijn vind
dat ik BELASTING mag betalen
belasting op mijn inkomen
BTW op mijn inkopen
ACCIJNS op sigaretten en drank en benzine
belasting om te wonen, belasting om te rijden
en nog heel veel meer ... BELASTINGEN en HEFFINGEN
ik word er werkelijk vrolijk van
te betalen voor een honden-service-station
recht tegenover mijn voordeur
komt dit weekeindewelgoed uit
met zo´n logeer-hondje
maar om te betalen voor duizend opgeschilderde fietsen
opgehangen aan lantaarnpalen
om naar te kijken als ik in de file sta, om Apeldoorn in te komen
dat gaat misschien net iets te ver
kosten noch moeite zijn gespaard
om Apeldoorn te versieren met duizend opgeschilderde fietsen
die na het WK baanwielrennen vast en zeker weer worden verwijderd
verwijderd, afgevoerd als nutteloos afval
dat noem ik nu weggegooid belastinggeld
in tijden waarin de burger steeds meer belasting betaalt
en de overheid steed meer budget tekort komt
ik betaal graag belastingen en heffingen aan onze overheden
als die overheden ons geld dan maar zinvol besteden
ik betaal graag belasting, MAAR LIEVER EEN BEETJE MINDER
als ik maar af en toe mag zorgen
voor mijn logeer-hondje

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen