zondag 13 maart 2011

een tijdrovende verslaving

internet heeft een niet meer weg te denken plek in ons dagelijks leven ingenomen
we sturen geen brieven meer maar emails, geen ansichtkaarten maar e-cards
we regelen onze bankzaken via internet en ook de belastingaangifte doen we digitaal
en er zijn social media
zoals hyves en faceBook en linkedIN, zoals msn en twitter
we gaan niet meer de kroeg in, of naar verjaardagsfeestjes
we spreken elkaar alleen nog door te twitteren en door te chatten
onze vriendenkring is verworden tot een lijst van virtuele contacten
hebt u ook internet?
ik wel!
en ik accounts bij twitter, linkedIN, facebook, hyves, msn
en bij nog een paar van die dingen
dingen die vooral tijd kosten
ik sta tegenwoordig om 4 uur in de ochtend op om ..
.. te reageren op alle berichten
.. verse foto´s te plaatsen
.. een blog te publiceren
.. virtuele kopjes koffie rond te delen
aan iedereen die is aangeschoven aan de keukentafel in de twittersteeg
allemaal onzin?
soms wel, soms niet!
social media helpen, helpen om contacten
te maken, te houden, te koesteren, te delen
en
social media gaan een steeds belangrijker rol spelen
in marketing en public relations
ik wil géén folders meer in mijn brievenbus
dus zoeken bedrijven naar nieuwe kanalen
- niet meer om hun producten en diensten aan mij op te dringen
- maar wel om mij te binden
hebt u internet in huis gehaald om ..
.. vriend te worden van uw koffie leverancier
.. geen tijd meer te hebben voor het huishouden
.. nooit meer naar de kroeg te gaan
.. iedere dag te vroeg op te staan
of gelooft u dat u nog niet verslaafd bent
aan internet en social media

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen