zondag 14 augustus 2011

Wat is er nu weer aan de hand?

Uitzending: zaterdag 20 augustus 2011, om 20u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL


Handleeskunde of chiromantie wordt al duizenden jaren beoefend: de oude Indiase en Chines technieken die nu nog altijd in gebruik zijn, waren al zo'n 3000 jaren geleden tot eenv er ontwikkeld stadium gebracht.
In de late middeleeuwen was het de meest populaire methode van waarzeggen. Volgens sommige mensen bevatte het Oude Testament een schriftelijk waarborg van de handleeskunde, want daarin staat te lezen dat God 'de hand van ieder mens verzegel'; opdat alle mensen Zijn werk zullen kennen'.
Moderne handleeskundigen maken niet zulke aanspraken, maar zij zijn in staat om een nauwkeurige karakterschets te geven alsmede aanwijzingen voor waarschijnlijke gebeurtenissen in de toekomst.




((de plaatjes van de handen kun je vergroten door erop te [dubbel-]klikken))

Handlezers (of chiromanten) achten de vorm van de handeven belangrijk als de lijnen in de hand. Volgens de methode die tegenwoordig door de meeste handleeskundigen wordt gevolgd, worden handen ingedeeld in zeven grondtypen, zoals dat door de 19de-eeuwse handleeskundige Casimir d'Arpetigny, is gedaan:
1 De basis-hand: plomp; korte, bijna misvormde vingers; zeer grote handpalm
2 De vierkante hand: even lang als breed
3 De spatelvormige hand: een zekere misvorming; stompe vingers
4 De filosofische hand: knoestig; knobbelige gewrichten
5 De conische hand: enigzins kegelvormig; kleine duim of grote hand of brede hand
6 De psychische hand: lang; slank; meestal met een kromme pink
7 De gemengde hand: bevat twee of meer elementen van 2 t/m 6

En die chiromanten weten ook alles over de heuvels en de lijnen in uw en mijn handen!

Nu ben ik aan handen en voeten gebonden, draag ik molenstenen aan mijn nek ... en toch wil ik wel weten wat er in mijn handen valt te lezen. Daarom komt Diana Willemsen op zaterdag 20 augustus naar de studio van Radio Apeldoorn om mij de handen te ... lezen. Tenminste ik hoop dat t bij lezen blijft, want afhakken geeft weer zoveel rotzooi.
Ik wil graag weten ... wat dat is, hoe dat gaat ... handlezen!
En jij kunt t allemaal live meemaken bij Radio Apeldoorn!

Dit zijn de handen waarover we het in de uitzending gaan hebben ...





((ook deze plaatjes kun je vergroten door erop te klikken of te dubbel-klikken; omdat Diana deze handen gaat analyseren, is het wellicht instructief als je tijdens de uitzending de plaatjes van deze handen op je beeldscherm hebt))

Ik denk dat het een heel bijzondere uitzending gaat worden, dankzij de handlees-vaardigheden van Diana ... trouwens, als je meer over Diana en haar praktijk voor handanalyse en lifecoaching wilt weten ... kijk dan op:
www.rationem.nl

In de Paul Zornig show op 20 augustus aanstaande, wil ik met jou praten over jouw ervaringen met handlezingen en andere spirituele vormen van therapie en coaching!
Mail je verhalen naar paul.zornig@live.com
Tijdens de uitzending (20 augustus, 20u00) kun je inbellen, op (055) 5401978
En twitteren kan altijd: @paulzornig

Uitzending: zaterdag 20 augustus 2011, om 20u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten