dinsdag 8 november 2011

Mannen zijn boer, stoer en machtig

Uitzending: zaterdag 12 november 2011, om 20u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL


Mannen zijn boer, stoer en machtig
Mannen bepalen wat er gebeurt, en wat niet
Mannen zijn jagers, dominant en onverbiddelijk
Mannen sturen en besturen, zijn de baas

Zo was dat, in de voltooid verleden tijd, toen bijbel en koran werden geschreven
Zo was dat, toen in het oostblok communisten aan de macht waren
Zo is dat, nu overal ter wereld het kapitalisme de macht heeft

Vrouw is slechts hoer, en daar moet ze maar blij mee zijn
Zonder piemel om achteraan te lopen en met twee mooie borsten

Dat vrouwen werden misbruikt, in de afgelopen eeuwen
Zijn wij mannen allang vergeten
Dat vrouwen nog steeds worden misbruikt
Daarover dromen wij mannen graag

Vrouw is immers een lustobject, een barbi-pop, een hoer

Of ...

Maria Genova
vraagt ons, mannen en vrouwen, allemaal, na te denken
stelt misstanden aan de kaak
leert ons wat meestal onder de mantel der liefde wordt bedekt, te zien en te begrijpen
laat ons waarheden zien, die we liever niet hadden ontdekt

De waarheid is pijnlijk
Want die barbi-pop is echt geen lustobject, maar vooral een gebruiksobject

Maria Genova schreef een aantal boeken, die je zeker moet lezen
Communisme, sex & leugens
Man is stoer, vrouw is hoer
Vrouwen te koop
Vrouwen die mannen geloven

In de komende PAUL ZORNIG show, ga ik Maria Genova ernstig misbruiken
Door haar uit te horen
Ik wil weten wie zij is en wat haar beweegt
Ze gaat met de billen bloot !!!

En jij mag erbij zijn
mail je vragen naar paul.zornig@live.com
twitter naar @paulzornig
of bel (tijdens de uitzending) naar: 055 5401978

KIJK vooral ook op de website van Maria Genova
www.mariagenova.nl/
LEES daar alles over haar boeken
en over mensenhandel in EUROPA

ELLENDE is dichterbij dan u denkt !!!

Uitzending: zaterdag 12 november 2011, om 20u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL

1 opmerking:

  1. Zo, heftig blogje. Mijn eigen taalgebruik is niet zo stoer. En ik denk dat het moeilijk wordt om mij in de rol van een feministe te duwen, maar je kunt het allicht proberen:). Ik heb tijdens het schrijven van de twee boeken over de vrouwenhandel enorm veel ellende en verdriet gezien, maar ik ben een onverbeterlijke optimist. Ik geloof in de goedheid van de mannen (en dat zeg ik niet om mezelf een dozijn kritische vragen te besparen:)).
    Ik ben heel benieuwd naar je radioshow. Tot dan.

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen