woensdag 20 maart 2013

Burgers vieren de Europese Unie

Uitzending: iedere zaterdag, van 20u00 tot 22u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL
Smartphone en Tablet gebruikers kunnen Radio Apeldoorn beluisteren via de Tune In app

Iedere zaterdagavond, twee uur lang interactieve radio met Paul Zornig rondom een wekelijks thema; iedere week een nieuw thema dat ons allemaal bezighoudt, waarover iedereen wel een mening heeft. En die mening kun je in De Paul Zornig Show laten horen, via de telefoon, email, facebook en twitter.

Op 19 januari 2013 sprak ik met Jos Lubbers over:
het BANKROET van de PARLEMETAIRE DEMOCRATIE
In de week daarvoor schreef ik op twitter: "ik kwam onlangs een politicus tegen die de waarheid sprak; het bleek geen politicus te zijn". Dat klinkt als de Kretensische paradox: "ik lieg altijd". Deze tweet van mij is kenschetsend voor het imago van de politiek en voor de perceptie van de bevolking, aangaande overheid en politiek.
Ik vroeg mij af wie die 150 volksvertegenwoordigers werkelijk vertegenwoordigen. Ik stelde vast dat de kabinetsformatie, het kwartetspel dat zonder nadenken, in te korte tijd leidde tot het sprookejeskabinet Rutte-2, nog erger was dan die verzameling van stokpaardjes berijdende kamerleden, die slechts als doel hebben het eigen electoraat aan zich te binden, zichzelf en hun vriendjes aan banen te helpen.
"De PARLEMETAIRE DEMOCRATIE is FAILLIET!", riep ik.
Maar ik had het fout ... sinds het aantreden van het huidige kabinet worden in alle hoeken en gaten van ons land massaal bezochte bijeenkomsten georganiseerd, om steun te betuigen aan het kabinet, de volksvertegenwoorigers en de ambtelijke macht, om de visionaire en gelukbrengende VVD/PvdA-coalitie te danken voor de leiding die zij aan de vooruitgang van Volk en Vaderland geven.
Inmiddels heeft onze eigen minister van financiën de gehele Europese Unie een positieve wending gegeven en dankzij zijn leiderschap bloeit de €uro-zone als nooit tevoren.
De burgers vieren de Europese Unie, die het volk eindelijk de Heilstaat heeft geschonken, waarop sinds de oktober-revolutie werd gewacht.
Jajaja, ik had het fout!
Het hele volk zal van Rompuy en zijn ondemocratische leiderschap nederig aanbidden !!!
Maar ... er is een kleine groep mensen die, waarschijnlijk onder invloed van een toverdrank, weerstand biedt en zich verzet tegen het "blind & onvoorwaardelijk" gehoorzamen, tegen het uitleveren van alle identiteit, alle gedachtengoed, alle zelfbeschikking en alle kapitaal aan de grote leiders in Brussel.
Misselijkmakende mensjes, die Asterix & Obelix uit Platland aan de Noordzee.
DUS: ik heb ze in de studio!
Zaterdag 23 maart spreken we in de PAUL ZORNIG show over: BurgerForumEU, een initiatief van betrokken landgenoten, dat ons vraagt om na te denken, bijvoorbeeld over de vraag of 150 kamerleden (veelal ieder inzicht ontberend in wat er in de samenleving leeft en hoe er echt geld wordt verdiend, om alle overheidsuitgaven te bekostigen) mogen beslissen of Nederland bevoegdheden mag weggeven aan het heksennest in Brussel.
BurgerForumEU heeft een website: https://www.burgerforum-eu.nl/
Namens BurgerForumEU schuift econoom Pepijn van Houwelingen bij mij aan tafel aan. Pepijn was al bij de oprichting van BurgerForumEU betrokken en gaat ons uitleggen wat BurgerForumEU beoogt en waarom wij ons moeten aansluiten bij BurgerForumEU.
Maar ook Gerrie de Jongh is aanwezig, zij vertegenwoordigt de NVPN (zie: http://nieuwevolkspartijnederland.webnode.nl/) een partij die een alternatief probeert te zijn voor old-skool volksvertegenwoordigers en wars is van alle ellende die de €uro-zone ons land, onze samenleving inmiddels heeft gebracht.
Ook spreken we nog Victor van der Sterren (kandidaat namens de Libertarische Partij, bij de afgelopen verkiezingen) en hij heeft een uitgesproken mening over het uitleveren van nationale soevereiniteit aan een federaal Europa (zie ook: http://www.libertarischepartij.nl/)
Gelukkig ben ik slechts druïde, schenk ik geen toverdrank, wel spraakwater!

Luisteren dus, zaterdagavond om 20u, naar de PAUL ZORNIG show, bij Radio Apeldoorn!
En praat mee!
Tijdens de uitzending kun je bellen, om je vragen te stellen, om commentaar te geven, om met mijn gasten in debat te gaan! Het telefoonnummer is dan: 055 540 1978
Twitteren kan ook, naar @paulzornig
En als je vooraf al vragen hebt, stuur die dan naar paul.zornig@live.com

Zelfs als jij een interessant mens bent, ook als je een interessant onderwerp hebt, ben je van harte welkom, als gast in de Paul Zornig show. Neem contact op, via twitter @paulzornig of via mail paul.zornig@live.com

Uitzending: iedere zaterdag, van 20u00 tot 22u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL
Smartphone en Tablet gebruikers kunnen Radio Apeldoorn beluisteren via de Tune In app

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen