donderdag 25 april 2013

Expeditie Vlieland - dag 4

Puur!
De eerste melkchocolade die ik me herinner, was een halfgesmolten koetjesreep. Klef en plakkend, smaakloos. Het is waarschijnlijk daarom dat alleen maar pure chocolade eet, als ik al chocolade eet.
Puur is ook de naam van het restaurant, waartoe ik, tijdens een nachtelijk biertje, door de kok ben verleid te gaan eten. Het eten is er goed en de bediening is leuk, tot zij en ik in een discussie over sociale media verstrikt raken. Zij vindt t maar niets, Facebook of Twitter; allemaal namaak, onechte mensen, met verzonnen werkelijkheden. Alles behalve puur.
Helemaal ongelijk heeft ze niet. Ik besta niet echt, ben slechts een hersenspinsel en mijn pennenvruchten zijn van het kaliber uit de duim gezogen, om met een grote korrel zout te nemen.
Anderzijds ontmoet ik dankzij Twitter wel echte mensen, met echte verhalen, zoals @Socks_Two, met wie ik bij Zeezicht heb geluncht. En waarschijnlijk zitten we morgen samen op de boot, naar de wal, om deel twee van ons verhaal te bespreken.
Het meisje van Puur heeft geen goed woord over voor mijn ontmoetingen, gebaseerd op de gebakken lucht van twitteraccounts, waarvan je niet weet wie erachter schuilgaan. Zij wil alleen echte mensen ontmoeten, aan de bar, in een café, op een terras; want daar, verstopt achter een groot glas bier, vind je echte mensen met echte verhalen.
Ik ga morgen maar weer eens een koetjesreep kopen, ik heb genoeg van puur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten