maandag 22 april 2013

Souvenir van Vlieland

Bloedende wond
Eigenlijk begon het in de nacht van donderdag op vrijdag, voorafgaande aan Expeditie Vlieland. De cyste boven mijn rechter jukbeen, vlak onder het oog, begon steeds meer op te spelen. Rondom de cyste had zich een abces gevormd en die nacht scheurde de huid open, stroomde pus uit het wondje en later bloed.
Ik dacht dat daarmee van dat hinderlijk gezwel verlost te zijn, maar dat was niet zo. Al op zaterdag, tijdens mijn Paul Zornig show, kreeg ik weer meer last van de wond en tijdens de reis naar Vlieland werd dat alleen maar erger.
Vanmiddag was t zover.
De wond onder mijn oog sprong weer open. Weer spoot er pus uit, daarna stroomde er bloed. En toen ik dacht dat t bloeden gestopt was, wrong de cyste zich uit eigener beweging een weg naar buiten!
Het "ding" heeft de vorm van een ellipsoïde, vijf millimeter hoog, vier millimeter breed. Ik heb 'm ingepakt in een servet, om mee te nemen naar huis, souvenir van Vlieland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten