zondag 29 december 2013

APFELZORNIGER NACHRICHTEN



Als je vanuit het rioolputje van de westerse samenleving, volgas over de A1 naar het oosten van ons prachtige platland rijdt en vlak voor Berlin rechtsaf slaat, kom je uit in Apfelzornig. Apfelzornig, een klein stadje, met één kerk, daarnaast een kroeg, de bakkerij waar je om 6 uur ´s ochtends al verse broodjes kunt kopen, een groenteboer die alleen seizoensgroente verkoopt en natuurlijk augurken in een pot. Ik kom er niet graag, in Apfelzornig, maar toch rijd ik er iedere avond weer heen, omdat mijn huis in dat stadje staat, net buiten het centrum, op loopafstand van de kerk en de kroeg.

Nu ik een stekker uit het bijbehorende stopcontact heb getrokken, vind ik hopelijk tijd om met enige regelmaat via dit medium opmerkelijke gebeurtenissen te verhalen, te vertellen over bijzondere ontmoetingen op zondag in de kerk of op donderdag in de kroeg. Natuurlijk zal ik de lezer de smaak van de broodjes en de roddels van de bakker niet onthouden. En dan is er nog de dochter van de groenteboer, zij weet dingen, zij fluistert dingen, ´s nachts in het steegje, achter de winkel van haar vader.

Zodra het jaar 2013 voorbij is -en dat is al zeer weldra- zijn er APFELZORNIGER NACHRICHTEN met onregelmatige frequentie te lezen op deze website, roddels van de bakker, wereldbeschouwingen uit de kroeg, en natuurlijk de column van de dochter van de groenteboer.
Als je dat nog niet gedaan had, kun je je natuurlijk op deze pagina abonneren. Velen zijn je voorgegaan; zoals de notabelen die ik, de enkele keer als ik de kroeg bezoek, altijd aan de bar zie zitten.

Als je je wilt bemoeien met de situatie in Apfelzornig, als je wilt ingrijpen in de gebeurtenissen in mijn dorp, kun je altijd contact opnemen met mij,
- via TWITTER: @paulzornig
- of per MAIL: info@paulzornig.nl

En zie: www.paulzornig.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen