zondag 8 december 2013

Ik Volg Je

Uitzending: iedere zaterdag, van 20u00 tot 22u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL
Smartphone en Tablet gebruikers kunnen Radio Apeldoorn beluisteren via de Tune In app

Iedere zaterdagavond, twee uur lang interactieve radio met Paul Zornig rondom een wekelijks thema; iedere week een nieuw thema dat ons allemaal bezighoudt, waarover iedereen wel een mening heeft. En die mening kun je in De Paul Zornig Show laten horen, via de telefoon, email, facebook en twitter.

Zaterdag 14 december: Ik Volg Je ...

Toen ik 20 jaar geleden begon te chatten (toen via IRC - internet relay chat), ging een wereld voor me open. Ik kon mensen die ik IRL (in real life) niet eens kende volgen, ik kon hun gesprekken met anderen lezen, zij gingen met mij communiceren, ik maakte contacten, we zouden elkaar ontmoeten. Er werden IRC-parties georganiseerd, tegenwoordig zouden we dat Tweetups noemen.
Achter de nickname "IJsbeer", bleek zich een vrouw te verschuilen, een prachtig mooie, leuke, lieve vrouw. Mijn kennismaking met haar liep enigzins uit de hand. We gingen samen uit eten, samen naar de bioscoop, bekeken samen de foto´s en video´s van haar huwelijk en huwelijksreis.
Ik volgde haar, zonder rekening te houden met haar man, haar gewone leven, haar omgeving. Ik zocht haar zelfs op, op de school waar zij docent was. Ik wist alles van haar, waar ze boodschappen deed, op welke dag ze het bed verschoonde, dat de shampoo in haar badkamer rechts van de douchegel stond.

Ik Volg Je, is een ijzingwekkende thriller over hoe een stalker de regie over je leven compleet over kan nemen; geschreven door Marelle Boersma.

Hij volgt je, overal... de thriller Ik Volg Je is gebaseerd op een waargebeurd verhaal van een slachtoffer van stalking. In dit boek krijg je het op elke bladzijde benauwd.

Stel je voor: je woont samen met je vijfjarige dochter in een klein dorp waar je weinig vrienden hebt. Je bent eenzaam, dus als een aardige collega je thuis uitnodigt, neem je het aanbod graag aan. Maar wat als deze collega je niet meer met rust laat? Hij volgt je, overal...
Het overkomt Pien. Een op het oog onschuldig etentje met haar collega Theo mondt uit in een serie huiveringwekkende gebeurtenissen, waarbij Pien haar leven niet meer zeker is.

Het is warm, en een haar kriebelt vervelend op mijn voorhoofd. Omzichtig breng ik een hand langs mijn lichaam naar boven en veeg het zweet van mijn voorhoofd. Is er wel voldoende lucht? Wordt het mijn dood, hier in deze afgesloten ruimte? Of is het alleen maar inbeelding? Hij wil me niet dood, toch?

Net als ik weer wil bonzen hoor ik iets. Geschuifel. Een ademhaling. Gesnuif.
‘Help me,’ schreeuw ik uit alle macht, terwijl ik opnieuw hard tegen de deksel ram. Weer geritsel, en dan niets meer. Weg.

De beklemmende stilte omsluit me. Ik wil huilen, me overgeven aan de wanhoop. Niemand is geïnteresseerd in mij. Niet meer. Zijn zorgvuldig opgebouwde getreiter heeft me tot uitschot gemaakt. Compleet verlaten door iedereen.


Zaterdag 14 december is Marelle Boersma mijn gast, in de Paul Zornig show. We willen weten wie Marelle is, wat zij doet, waarom zij schrijft, wat zij schrijft, waar zij haar inspiratie vindt. En natuurlijk willen we alles weten over Ik Volg Jou, de psychologische thriller die gebaseerd is op werkelijke gebeurtenissen.

Meer over Marelle Boersma en haar boeken kun je lezen op marelleboersma.nl

Luister iedere zaterdagavond om 20u, naar de PAUL ZORNIG show, bij Radio Apeldoorn!
En praat mee!
Tijdens de uitzending kun je bellen, om je vragen te stellen, om commentaar te geven, om met mijn gasten in debat te gaan! Het telefoonnummer is dan: 055 540 1978
Twitteren kan ook, naar @paulzornig
En als je vooraf al vragen hebt, stuur die dan naar info@paulzornig.nl

Zelfs als jij een interessant mens bent, ook als je een interessant onderwerp hebt, ben je van harte welkom, als gast in de Paul Zornig show. Neem contact op, via twitter @paulzornig of via mail info@paulzornig.nl

Uitzending: iedere zaterdag, van 20u00 tot 22u00
Radio: 107,1 FM
Live-stream: www.RTV-Apeldoorn.NL
Smartphone en Tablet gebruikers kunnen Radio Apeldoorn beluisteren via de Tune In Radio app

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen