woensdag 8 januari 2014

Apfelzorniger Nachrichten - 2014 - 007



De gouden bergen zijn definief als sneeuw voor de zon verdwenen.
Het bedrijf waarvoor ik werk is een beursgenoteerde multinational.
Ter informatie voor politici en ambtenaren: een beursgenoteerd bedrijf heeft ten doel om geld te verdienen, niet om geld uit te geven. Over de salarissen van de werknemers en over de winst van zo´n bedrijf wordt belasting geheven, waarvan dat door de overheid wordt uitgegeven, om straaljagers te kopen, om windmolenparken te bouwen, om snelwegen aan te leggen, om bruto-salarissen van politici en ambtenaren te betalen, en nog veel meer.
Ik vraag mij daarom weleens af, waarom overheden zich menen te moeten bemoeien met hoe en door wie beursgenoteerde bedrijven bestuurd worden (bijvoorbeeld dmv een vrouwenquotum), waarom ambtenaren en uitkeringstrekkers stemrecht hebben.
Het bedrijf waarvoor ik werk is een beursgenoteerde multinational en dat maakt mijn leven en dat van mijn collega´s niet makkelijk. De bestuurders hebben bedacht dat de aandeelhouders meer dividend moeten krijgen, dat de earnings per share omhoog moeten, en dat kan alleen dmv cost-reduction.
Ter informatie voor politici en ambtenaren: cost-reduction, bezuinigen betekent dat je MINDER geld uitgeeft, met minder kosten meer realiseert, met minder mensen meer produceert.
Dus wij, mijn collega´s en ik, maken tegenwoordig meer uren voor minder salaris; nee, overuren worden niet uitbetaald of gecompenseerd, het bedrijfsleven is geen charitatieve instelling! Tegelijkertijd verhoogt de overheid directe en indirecte belastingen. Accijnzen op brandstof, belasting op water, huurwaardeforfait en wat dies meer zij; de graaiende overheid plukt de burger kaal en noemt dat bezuinigen.
Het gaat bergaf in Platland, de postzegel aan de Noordzee; en dat is knap, bergaf gaan in een land zonder bergen.

Als je je wilt bemoeien met de situatie in Apfelzornig, als je wilt ingrijpen in de gebeurtenissen in mijn dorp, kun je altijd contact opnemen met mij,
- via TWITTER: @paulzornig
- of per MAIL: info@paulzornig.nl

En zie: www.paulzornig.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen