zaterdag 22 februari 2014

Apfelzorniger Nachrichten - 2014 - 025



Eindelijk, op zondag 23 febuari zijn de OLUMPIESE spelen voorbij. Ik heb niets tegen sport, ook niets tegen mensen die actief sport bedrijven; ik heb niets tegen topsport, ook niet tegen atleten die onderling wedijveren naar OLUMPIESE medailles.
Maar, twee weken STUDIOLUMPIA op radio en tv is meer dan een weldenkend mens kan verdragen. Meer dan 80% van de zendtijd werd besteed aan reclame, voorbeschouwingen, reclame, analyses, reclame, nabeschouwingen, reclame, commentaren, reclame, interviews, reclame, herhalingen, reclame en reclame. In de overgebleven zendtijd werd de kijker vergast op fragmenten van ijshockey, curling, bobsleeën, biat(h)lon; en natuurlijk kregen we veel vrouwen en mannen op schaatsen te zien, vanwege de sponsoren, die in beeld moesten komen.
Over skiën en snowboarden heb ik t maar niet ...
Het hoogtepunt van de OLUMPIESE spelen was uiteraard het commentaar van Hans van Zetten, bij het kunstrijden op de schaats voor dames, toen hij over de Russische deelneemster zei:
"zij treedt buiten zichzelf!"
Hij bedoelde natuurlijk te zeggen dat zij BOVEN zichzelf UITSTEEG.
Droevig, brood en spelen voor het volk, bij de NPO, terwijl de wereld in brand staat.

Hoogste tijd dus, voor belangrijker zaken, zoals de GR-verkiezingen op 19 maart.
Eindelijk!

Als je je wilt bemoeien met de situatie in Apfelzornig, als je wilt ingrijpen in de gebeurtenissen in mijn dorp, kun je altijd contact opnemen met mij,
- via TWITTER: @paulzornig
- of per MAIL: info@paulzornig.nl

En zie: www.paulzornig.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten