woensdag 23 april 2014

VERSCHEURD * Fragment

Tien jaar geleden schreef ik het MANUSCRIPT van mijn eerste ROMAN, die uiteindelijk in 2005 verscheen en inmiddels volledig is uitverkocht.

VERSCHEURD

De tweede editie van VERSCHEURD verschijnt in de loop van 2014 als e-book. Blijf deze blog volgen, zodat je op de hoogte blijft van wat ik schreef en wat ik schrijf!

Dankzij de volgende schrijfuitdaging van Erotic Writers & Artist, zocht ik, vond ik een fragment uit VERSCHEURD dat wel van toepassing is.


Leven op een Parkplatz bij een Raststätte langs de Autobahn, tussen Mannheim en Karlsruhe, omringd door kerncentrales en gevangen in de nachtelijke drukte van de Duitse industriële vooruitgang. Krupp, Siemens, IG Farben, Thyssen en al die andere bedrijven die groot werden na 1933 en nog groter werden dankzij de Marshall hulp na de tweede wereldoorlog, rijden dag en nacht vrachtwagens over de snelwegen. Het is nooit stil.
In de Imbiß kan ik, hoewel het ver na middernacht is, broodjes kopen en alcoholvrij bier. Ik heb dorst en honger, dus dat het bier niet naar bier smaakt en de broodjes droog en karig belegd zijn, maakt me niet zoveel uit.
Ik herkauw een broodje en zie in de verte bij een lantaarnpaal een jonge vrouw staan, zo mooi als Paula Lautenschutz, Paulala, zo een die lekker is voor een nacht en waarvoor je goed moet betalen. Ze kijkt vanuit de verte naar mijn auto, ze zwaait met haar benen en probeert mijn aandacht te trekken.
Paula heeft alleen het bereiden van een maaltijd met mij gedeeld en dat was zeer intiem, zo intiem dat ik daarna misschien wel met haar had willen kussen, zoenen en vrijen. Maar verder dan kussen, een voorzichtige zoen, zijn we nooit gekomen.
Dat meisje, die jonge Paula wil vast en zeker eerst geld, wil liever niet praten, wil snel haar dienst bewijzen en dan vlug een nieuwe klant zoeken.
Als mijn eerste broodje op is, loop ik naar haar toe. Ze heet Gabri, een afkorting van Gabriëla. Ze is moe, maar heeft ook geld nodig, geld voor dope, voor cocaïne. In mijn auto eten we broodjes, drinken we bier en cola, praten we over het leven op de snelweg, langs de snelweg. Gabri heeft maximaal drie of vier klanten op een dag, maar de meeste klanten nemen de tijd voor haar en betalen goed.
‘Würdest du mich um sonnst ficken?’, vraagt ze, uit beleefdheid of uit interesse. ‘Ich könnte dich blaßen, mit’m hand befriedigen … wie du willst’.
Ik probeer uit te leggen dat ik niet op seks uit ben, dat ik graag even met haar wil praten, dat ik blij ben dat ze een paar happen brood eet, dat ik weet dat ze straks weer de nacht in gaat en dat ik op zoek ben naar mezelf.
Gabri kust me zacht en lief op mijn wang, besluit nog een uur bij mij in de auto te blijven en te praten over de toekomst. Ze wil een mooi huis en een lieve man; zo iemand als ik, maar dan wat jonger. Toch valt ze in mijn armen in slaap en dat is waarschijnlijk ook beter voor haar.
Ze is een mooi meisje en het is jammer dat ik al 42 ben.




Tien jaar geleden schreef ik het MANUSCRIPT van mijn eerste ROMAN, die uiteindelijk in 2005 verscheen en inmiddels volledig is uitverkocht.

VERSCHEURD

De tweede editie van VERSCHEURD verschijnt in de loop van 2014 als e-book. Blijf deze blog volgen, zodat je op de hoogte blijft van wat ik schreef en wat ik schrijf!


Vragen of opmerkingen?
Mail: info@paulzornig.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen