woensdag 4 juni 2014

Dichter op Vlieland (1)

Cornetto's als ontbijt.

Nadat MS Vlieland de Dorpstraat is binnengevaren, spring ik over de reling en maak ik een zachte landing in LoodsHotel Golfzang. Het hotel heeft geen sterren en dat kun je aan alles zien, merken, ruiken, voelen.
Geoffrey, de barkeeper het Loodscafé, heeft al een meter bier voor mij getapt, om mijn terugkeer na 57 weken afwezigheid gepast te vieren.
Ondertussen is het opgehouden zachtjes te regenen en drie stevige tantes komen het café binnen drijven. Zij bestellen de nodige exotische bieren in een tempo waar zelfs ik U tegen zeg. Binnen korte tijd fluisteren zij zo luid, dat ze de muziek overstemmen.
Een viertal Duitse hanggroepjongeren stormt het etablissement binnen, willen bier en sigaretten. Maar zij zijn geen achttien en worden dus door Geoffrey resoluut de deur uitgewerkt.
De volgende ochtend, voor het ontbijt, zit ik buiten onder een afdakje te roken. Het Duitse viertal komt brallend voorbij. Elk van hen heeft een paar Cornetto's in de hand, kennelijk in plaats van een normaal ontbijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten