woensdag 4 juni 2014

Dichter op Vlieland (2)

Het zal je maar gebeuren.

Je hebt ingecheckt bij de hotelreceptie, je strompelt de trap op met je veel,te zware reistas en je ex-genoot komt je tegemoet. Ze blijkt in hetzelfde hotel te logeren als jij, met haar nieuwe partner.
Ik heb dat vaker, dat ik trouw, dat ik vader word, dat we gaan scheiden en dat zij vervolgens een andere man aan de haak slaat. Die andere man heeft meestal een mooier huis, meer geld op de bank en een 9 to 5 baan. Zij, die ex met haar mooie borsten, haar lekkere billen, haar lieve lach en haar vrolijke karakter, is de moeder van mijn jongste dochter. Die dochter zie ik nooit meer, die vindt het luxe leventje met haar moeder en dier nieuwe man wel prima. Ze kan mij missen, zolang ik de kinderalimentatie maar op tijd betaal.
De nacht verloopt onrustig. Uit de kamer naast de mijne klinken geluiden die ik liever niet had willen horen: gehijg, gesteun, geschreeuw.
Slapen doe ik die nacht nauwelijks. Als eerste schuif ik aan het ontbijt aan. Zo snel mogelijk haast ik me het hotel uit, voor een wandeling door de duinen en over het strand.

Niet dat het mij is overkomen, maar het zal je maar gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten