zondag 8 juni 2014

Dichter op Vlieland (6)

Inspiratieloos.

Nee, ik ben niet inspiratieloos. Ik ben nooit inspiratieloos. Integendeel! Meestentijds spookt zoveel inspiratie door mijn hoofd, dat ik niet weet waar te beginnen met schrijven, tekenen, zingen en dan moet ik ook nog een symfonie componeren.
Zelfs als ik slaap inspireer ik er lustig op los. Zo droomde ik de afgelopen nacht over dingen die ik hier beter niet kan opschrijven. Dat zou alleen maar lezers kosten en zoveel lezers heb ik toch al niet.
Vanochtend dronk ik zoals iedere ochtend, koffie op het terras van Het Praethuys. Naast mij zat een leuke vrouw, een gezellige vrouw, een Zeeuws meisje. We raakten aan de praat. We raakten talloze onderwerpen aan, zoals zeilen tussen de Cycladen, echtscheidingen, kleinkinderen, interactieve televisie, zonwering en overmatig alcohol gebruik. Het was elf uur, zij moest nog ontbijten en bestelde derhalve een uitsmijter.
Een mooie vrouw, een aantrekkelijke vrouw, een ondeugende vrouw. Maar inmiddels weer aan de vriend, een vriend die zijn roes nog ligt uit te slapen, met wie zij morgen weer van Vlieland vertrekt.
Als zij weg is, als ik weer alleen achter de zoveelste kop koffie zit, kijk ik verder. Niet dan mijn neus lang is, maar wel naar het voorbij slenterende plebs. Te dikke vrouwen, te dunne vrouwen, te jonge vrouwen, te oude vrouwen, vrouwen met een man, vrouwen met een vrouw, en ... een volwassen man in een voetbalshirt.
Ik vind daar wat van, van volwassen mannen in een voetbalshirt. Een verlopen kop boven en een te dikke buik in een voetbalshirt. Eens strompelend en rochelend voetbalshirt: BVB Dortmund.
Het ziet er dom uit en is volstrekt inspiratieloos.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen