vrijdag 27 februari 2015

Taal? Taal!



Taal op Twitter

Als ik me een beetje verveel, dan twitter ik weleens. Vooral om al die interessante wetenswaardigheden van anderen te lezen, zoals de kleur van hun koffie en de smaak van hun middelvinger.

Helaas moet ik opmerken dat de overdaad aan taal-vaudtun mij pijn aan de ogen doet en niet zelden een acute diarree veroorzaakt.
Voornamelijk daarom voel ik mij genoodzaakt enige eenvoudige taal- en spellingsregels met de simpele tweeps in mijn timeline te delen.

HET GEBEURD ... met een D?
Natuurlijk, want gebeurt begint met 'ge' en is dus een voltooid deelwoord.

HIJ BEPAALD ... met een D?
Uiteraard, want hij is een bepaalde man die bepaalde dingen doet en bepaalde zaken laat.

HET VERBAASD MIJ ... met een D?
Vanzelfsprekend, want verwarde, verbazende en vooral verbaasde mannen doen dingen die normale burgers zeer verbazen.

Zo simpel is het dus!
Nu maar gehoopd hebbent dat hun en hullie het foortaan goet gedaan doen, worden en zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen