zondag 8 maart 2015

Stelling? Uitspraak? Linkse Journalistiek!



Afgelopen week was ik in verband met de aanstaande PS-verkiezingen in het dorpscafé van Apfelzornig en nam ik deel aan een debat. Het leuke van dergelijke debatten is dat politici van diverse pluimage aan tafel zitten om de de toekomst van Apfelzornig en omgeving te bespreken. Links van mij zat Karl Rumour, van de communistische partij voor de dictatuur van het proletariaat en de ondergang van de welvarende maatschappij; rechts van mij zat Axel Pechman, van de europese partij voor alle macht naar Brussel en de ondergang van de Nederlandse natie. Ik verkeerde dus in goed gezelschap.
In dat debat werden allerlei stellingen geponeerd, waarop ik en de overige deelnemers met 'eens' of 'oneens' moesten reageren. En als je geluk had, mocht je je keuze toelichten.

Er was één stelling die voor de nodige beroering heeft gezorgd:
"Je kunt beter een hotdog van Nederlandse varkens eten, dan doodgekookte bloemkool met een maïzenapapje."
Als enige was ik het met deze stelling eens.
Rumour schreeuwde mij toe dat hotdogs eten een verwerpelijke want kapitalistische gewoonte is van neo-liberale imperialisten die de volkseigen worstenfabriek in Oss ten gronde willen richten. Zolang niet alle arbeiders een keer per week een rookworst uit Oss op tafel hebben, dient de hotdog verboden te worden.
Pechman blies mij van tafel door te zeggen dat hoewel Tante Greet met griep op bed lag, haar geest toch aanwezig was ... in mijn persoon, omdat ik zei dat alle moslims dagelijks hotdogs van Nederlands varkensvlees moeten eten, terwijl Allah de moslims verboden heeft varkensvlees te eten. En bovendien zou ik de europese bloemkoolproductie ernstig schade toedienen door te pleiten voor een verbod op het eten van bloemkool.

Een dag later liet Berend Oink in de geschreven pers weten dat ik met mijn hetze jegens de islam veel te ver was gegaan. En Erik Samsam legde in alle radio- en televisieprogramma´s van de NOS, de NTR, de VARA, de EO, MAX en KRO-NCRV uit dat maïzenapapjes juist zijn verplicht om salondemocraten beter aan het pluche te laten plakken en het niet aan anderen is het nationaal en internationaal belang van de maïzena en haar papjes ter discussie te stellen.
Ik werd zelf ook voor de camera en de microfoon uitgenodigd; mij werden de volgende vragen voorgelegd:
"U hebt gisteren een algeheel verbod op bloemkool geëist en daarmee de gehele agrarische sector in gevaar gebracht. Bent u niet ook van mening dat politici dergelijk ongewenste uitspraken niet moeten doen en welke maatregelen hebt u in gedachten om het door u gekwetste imago van de bloemkool te herstellen?"
"Met uw verbod op islamistische eetgewoonten en uw beledigingen aan het adres van moslims, hebt u voor een ernstige tweedeling in de samenleving gezorgd. Moslims die geen hotdogs mogen eten, voelen zich door uw uitspraken niet meer thuis in onze samenleving, waarin zij toch al werden gediscrimineerd en bedreigd door uw politieke vrienden. Trekt u zich nu terug uit de politiek?"
Vanwege de STER-reclame en de uitzendingen van 'Langs de Lijn' en 'Studio Sport', 'Boer zoekt Vrouw' en 'Wie is de Mol', kreeg ik helaas geen tijd om de mij gestelde vragen te beantwoorden.

"Je kunt beter een hotdog van Nederlandse varkens eten, dan doodgekookte bloemkool met een maïzenapapje."
Ik ben het er nog steeds mee eens, ondanks alle vooringenomenheid en vooroordelen van het linkse journaille, ondanks de stemgeilheid van zich volksvertegenwoordiger noemende, grootverdienende plucheplakkers.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten