zaterdag 26 december 2015

KOOKPUNT

Zoals ieder weldenkend mens heb ik een gezonde en onbegrensde afkeer jegens de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), het propaganda kanaal van de Politieke Elite en de Linkse Gutmensch.
Maar omdat ik bij mijn bejaarde moeder was om een kerstdiner voor haar op tafel te toveren, was ik gedwongen om op eerste kerstdag om 13u00 te luisteren naar de haatpreek van de Koning van Nederland. De Koning veegde de pan uit met iedereen die zich zorgen maakt en vraagtekens zet bij de tsunami van asieltoeristen die de westerse samenleving willen ontwrichten, die uit zijn op gratis geld en de dood van alle niet-moslims. De Koning maande ons een voorbeeld te nemen aan de Canadese veteraan, die in zijn eentje het leger van de vader en  de grootvader van de Koning had verslagen, terwijl zijn moeder en zijn grootmoeder verstoppertje speelden in de Canadese wouden.
Onze ouders, zei de Koning en daarmee bedoelde hij niet zijn ouders, hebben ons land uit ruïnen opgebouwd, hebben vrijheid, democratie en welvaart geschapen en hebben ons geleerd respect te hebben voor iedereen, zelfs voor vrouwen en homo´s. Het is, volgens de Koning, dus onze opdracht om al die deserteurs en terroristen die naar ons toe zijn gekomen en die nog zullen komen om vrouwen te verkrachten en homo´s dood te knuppelen, respectvol en met liefde te ontvangen. Allah zij met u.
Ik hoopte op reclame, na die haatpreek van de Koning. Maar de NPO vond het nodig om in het journaal (journaal - nieuwsberichten) ene Kysia Hekster de preek van de Koning te duiden. Juffrouw Kysia (ster van een heks) vond het diepbedroevend dat de Koning niet eenmaal het woord vluchteling in de mond had genomen en niet openlijk afstand had genomen van Wilders en zijn fascisten. Kysia vond het maar laf en laaghartig dat de Koning de gruweldaden van Nederlanders in de eeuwenlange strijd tegen de verheven Islam niet durfde te veroordelen en als ware hij aanhanger van de PVV kennelijk kon instemmen met het feit dat de asieltoeristen in Ede niet mochten zwemmen maar moesten schaatsen op deze niet-Mohammedaanse vrijdag.
Eindelijk ... Reclame! Maar mijn moeder lulde er gewoon doorheen en vertelde verhalen over vroeger, hoe zij in haar eentje het land uit die ruïnen heeft opgebouwd, hoe mijn vader op de fiets van Winterswijk naar Amsterdam reed en ook weleens van Winterswijk naar Groningen, dat hij werd ingehaald door jongemannen op brommers en dat zij zich de harde bankjes nog kon herinneren, de bankjes in de door stoom getrokken trein van Amsterdam naar Winterswijk.
Gelukkig ... Omroep VARA, met Paul de Schreeuwende Homo in gesprek met Adèle de Gillende Keukenmeid. Luisterend naar die Paul en zijn Adèle groeide mijn begrip voor de Islam tot ongekende hoogte. En om mijn eetlust definitief om zeep te helpen, trakteerde de NPO mij vervolgens op Matthijs van Nieuwkerk, multimiljonair dus Pvda/VARA-lid, met zijn voorkeur aan kerstliederen.
"O, heb je de TV uitgezet?" vroeg mijn moeder toen ze voor de zoveelste keer terugkwam van het toilet. "Aha! Je hebt de tafel gedekt!"
Terwijl wij voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, nagerecht naar binnenwerkten, vertelde mijn moeder over de oorlog, dat zij bloembollen aten bij gebrek aan broccoli, dat zij werd opgepakt door de Duitsers omdat die dachten dat zij Jodin was en zij slechts water en brood kreeg bij gebrek aan broccoli, dat zij nog steeds aan de oorlog moest denken als er broccoli op tafel staat, omdat dat er toen niet was.
"Er waren ook wel aardige Moffen, hoor!" zei mijn moeder en ze vertelde zoals ieder jaar met kerst hoe zij, toentertijd verpleegster, een chocoladereep kreeg van een Gestapo-officier die herstelde van een blindedarmoperatie.
Nadat ik alle vuile pannen, servies en bestek in mijn auto had geladen, dronken mijn moeder en ik nog een kop koffie, kreeg ik een halve chocoladereep; de andere helft is voor de volgende keer, beloofde mijn moeder.
Op weg naar huis zette ik de radio aan, radio-1: RADIO MANGARE van Omroep NTR, met voorleesjuffrouw Petra Possel, over koken en andere lekkere dingen, van 7 tot 8 op eerste kerstavond. Radio-1 van de NPO, met het nieuws van Alicante, vooral muziek, reclame, sport en propaganda; en natuurlijk de smaak van in chocolade gedoopte roomsoesjes! Radio waar werkelijk niemand op zit te wachten.
Eenmaal thuis had ik mijn KOOKPUNT bereikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen